Sticlete si dovleceii de aur

Posted: decembrie 9, 2011 in Uncategorized

Ne invitase un prieten sa degustam dovleceii pe care ii plantase in padurea de langa casa. Eu, el (Sticlete)  si Vlajgana. Mergem in padure, culegem dovleceii si ne intoarcem cu ei acasa. Sticlete ne zice: ,,Ha sa ne urcam pe casa sa coacem dovleceii, ca daca vine tata acasa si vede, se supara ca i-am cules´´. Noi ne supunem docile. La vremea aia dovleceii erau greu de gasit.

Pe casa ne-am urcat pe o scara cam subreda, dar scopul scuza mijloacele, asa ca ne-am grabit ca sa incepem gratarul. Odata ajunsi pe casa, Sticlete incepe sa coaca dovleceii, apoi ii savuram visatori, vorbind despre ale noastre, razand cu sau fara motiv, bucurandu-ne de prietenia dintre noi, ignorand orice alt fenomen inconjurator. La un moment dat apare Tata-Sticlete. I se vede tzeasta la poalele dealului (sau vaii, depinde cum privesti, noi priveam cumva…). Sticlete s-a impacientat brusc. A scapat ultima bucata de dovlecel pe jos. Vlajgana cu spiritul ei ecologic a ridicat dovlecelul si l-a savurat pe ultima suta de metri. Sticlete: ,,Am pus-o, tre sa coboram repede de pe casa!´´. Eu l-am privit placid. Sincer, ma durea in cur de tat-su. Vlajgana a realizat ca tre sa faca pipi.

Fiecare cu problema lui: Sticlete cu tat-su, Vlajgana cu pipili, eu cu … ale mele. Ne indreptam spre scara care parea mai subreda ca niciodata. Sticlete, ca un domn veritabil, coboara primul si-l doare-n cur de doamne. Vlajgana, ajunsa la prima ,,treapta´´ spune sententios: ,,Eu nu mai cobor…´´. Sticlete, disperat: ,,Cum tu?! Coboara ca vine taica-meu! Daca va vede sus, ma omoara.´´ Vlajgana: ,,Eu fac pipi. Nu cobor.´´ Eu eram ,,pe jos´´(de ras, ca daca eram pe jos la propriu, ar fi fost bine). Ca sa intelegeti gravitatea stadiului de ras in care eram, ar fi trebuit sa ii vedeti fata livida a lui Sticlete si, la polul opus, expresia blajina a Vlajganei. Lui Sticlete ii vine o idee geniala: ,,Mai urc eu o data si va arat cum sa coborati´´. Ca si cum de un manual de coborare aveam noi nevoie in momentul ala lipsit de luciditate. Se incapataneaza Sticlete, urca si coboara tot singur ca un dobitoc.

Eu si Vlajgana vedeam in zare figura din ce in ce mai pronuntata a lui Sticlete Senior. Muream de ras, nu alta. Sticlete era in culmea disperarii: ,,Bai va rog eu din sufletu meu, coborati odata, ca ma omoara tata!´´.  Vin eu cu o idee ceva mai ,,inspirata´´ : ,,Ce ar fi sa sarim de pe un acoperis pe altul, ca doar nu te omoara tac-tu daca ne vede pe alt acoperis, zici ca nu suntem cu tine…´´. Just. Vlajgana se scapa pe ea, asa ca am sarit eu prima. Imi fac vant, atat cat imi permite spatiul si sar pe acoperisul vecin. Aterizez ca o ratza beata, in patru labe, numa´ ca cu fatza-nspre cer. Cracanata si sufocandu-ma de ras, realizez cu stupoare ca acoperisul cu pricina era dintr-un soi de miez de chirpici sau ceva asemanator si tiglele incep incet, incet sa se deplaseze de sus in jos, ceea ce nu era in interesul meu, dupa cum va puteti imagina.

Hop mi se duce un chicior, hop se duce si celalalt, ma tineam intr-o mana si-un picior, ca ma ajutase Dumnezeu sa gasesc doua tigle mai stabile. Se apropie tata lui Sticlete de poarta. Sticlete era mai transpirat ca un cal, se uita ca un lemurian turbat la Vlajgana si ii sugera cu o privire disperata sa sara si ea odata. Vlajgana era ghemuita, se tinea cu o mana de burta, cu o mana de … si radea pana la sufocare articuland cu ultimele puteri: ,,M…am…pisa…t…peee….mi..neeee, nu mai sar!!!´´

Ca sa vedeti ce inseamna o furtuna intr-un pahar cu apa, Tata-Sticlete deschide poarta, trece pe langa Sticlete ignorandu-l total, intra in casa si gata. Adica de asta am sarit eu de pe un acoperis pe altul de era sa-mi pierd suflul printre niste tigle neserioase si tot de asta a facut Vlajgana pipi pe ea. Nu va mai povestesc cum am coborat eu de pe acoperisul ala destramat, nu de alta, dar nu mai tin minte.

Lasă un răspuns

